week 6 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Demi Hertogh - WaarBenJij.nu week 6 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Demi Hertogh - WaarBenJij.nu

week 6

Door: Demi Hertogh

Blijf op de hoogte en volg Demi

09 Maart 2014 | Ghana, Accra

Week 6

Wat er deze week allemaal gebeurd is:

Maandag 3 maart:

Vandaag moest ik terug naar de tandarts. We gingen eerst naar de tandarts waar ik de vorige keer naar was geweest. Alleen toen we daar om 8 uur aan kwamen was de tandarts er nog niet. We hebben aan een zuster gevraagd hoelang dat ging duren en die zei dat de tandarts om 10 uur kwam. Na een uur wachten kwam ze zeggen dat de tandarts die dag niet kwam. Ik ben daarna met Ashley naar Sagakope gereden om daar naar het ziekenhuis te gaan. We kwamen daar om 10 uur aan en na 3 uur was ik eindelijk aan de beurt. Hij keek op de foto en in mijn mond en vertelde dat ik een abces heb dus ik kreeg antibiotica. Wel 18
tabletten per dag….

Dinsdag 4 maart:

We gingen naar stage. We hebben eerst gekeken hoe de leerlingen gemarcheerd hebben en we hebben zelf een beetje mee geoefend. We hebben onze lesjes gegeven en een beetje nagekeken enzovoort. Na schooltijd ben ik naar de markt gegaan om een paar dingen te kopen. In de avond hebben we op straat gegeten.

Woensdag 5 maart:

We gingen naar stage. Ik was deze dag heel erg duizelig en misselijk van de antibiotica. Maar ben wel naar stage gegaan en omdat het donderdag Independence Day is gingen de leerlingen naar duf parc wij zijn meegegaan om te kijken wat de volgende dag de bedoeling was want wij gingen mee marcheren. We hebben eerst heel lang gewacht voor iets ging gebeuren en toen er eindelijk iets ging gebeuren stonden we in de volle zon. De hitte en de bijwerkingen werden me iets teveel dus ik voelde me echt niet lekker worden. Veerle zag dit en is met mij mee naar huis gegaan.

Donderdag 6 maart:

Vandaag is Independence Day maar het regent heeeeel erg wij hadden jurkjes aan die we laten maken hadden aan. Om 8 uur moesten we er zijn dus wij zijn door de stromende regen naar duf parc toe gegaan maar er was nog helemaal niemand. We waren helemaal doorweekt dus we zijn terug naar huis gegaan om even op te warmen en schonen kleren aan te gaan doen. Om half 12 begon het eindelijk en hebben we mee gemarcheerd. Het was heel druk op het plein en door de meeste mensen werden we erg hard uitgelachen maar voor mezelf vond ik het wel heel leuk om meegemaakt te hebben. In de avond hadden we een surprise feest voor Ashley gepland en het was een hele hele leuke avond.

Vrijdag 7 maart:

Vandaag waren we vrij ik heb het lekker rustig aan gedaan vandaag. Het was mijn eerste echte vrije dag dus ik heb eerst een ochtendje huiswerk gemaakt en daarna ben ik naar het strand geweest. Toen ik weer terug kwam wilden we bij brichtest spot frietjes gaan eten maar de friet was op. Wij hebben Ashley een berichtje gestuurd waar je nog meer frietjes kon eten. Dus wij zijn daarna helemaal naar Kasseh gegaan om lekker frietjes te eten haha. Wat wij wel niet over hebben voor een paar frietjes.

Zaterdag 8 maart:

Ik heb vandaag weer een ochtendje huiswerk gemaakt. Daarna weer naar het strand geweest en voor in de avond hadden we popcorn en koekjes gehaald en enkele spelletjes avond gehouden. Het was heel leuk alleen jammer dat het stroom iedere keer uitviel. Maar dat is de laatste tijd hier een dagelijks probleem geworden. De leraren zijn ook nog even langsgekomen om te checken hoe het met ons gaat.

Zondag 9 maart:

Vanochtend zijn Denise, Gondie en ik naar de kerk geweest. Jeetje, dat duurde lang! We hebben 3 en een half uur binnen gezeten en daarna zijn we maar weggegaan. Het duurde ons net iets te lang. Het was leuk om een keer gezien te hebben maar ik hoef daar echt niet iedere week naartoe. Ze kwamen ook 3 keer langs met een soort collectebus. Nee, de kerk is echt niets voor mij. Daarna hebben we nog even gekaart en nu ben ik dit verslag aan het schrijven.

Tot volgende week groetjes Demi

  • 09 Maart 2014 - 17:41

    Corina Glerum:

    hoi hier een trotse moeder ik vind het heel knap hoe je met alles omgaat.
    Zoals het ongedierte van de afgelopen weken en nu al meer dan een week met tandpijn.
    Het is te hopen dat ze morgen iets aan die tandpijn gaan doen want 18 tabletten is wel heel veel.
    Nou schat ik kijk weer uit naar je volgende verslag al hebben we bijna iedere dag contact is zo verslag lezen heel leuk.
    Heel veel XXX van Romy en je mams

  • 09 Maart 2014 - 19:28

    Conny Maas:

    Zoals je ma hierboven al aangeeft..je bent er een om trots op te zijn!tjee..je maakt iedere week wel wat mee zeg...wij hebben vanavond ook frietjes op..hoe vanzelfsprekend..de frietpan aan....aardappelen of een zakje uit de vriezer en hup het is er....hadden jullie toch toevallig nie de regendans gedaan om het ging regen op Independence Day...hahahah..Gelukkig nog goed gekomen eee...Nou hopelijk inderdaad wordt je snel aan je tand geholpen want zo veeel medicijnen wordt je ook niet vrolijk van eee....Het was weer een leuk verslag Demi..tot volgende week weer eeee...groetjes van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 April 2014

week 12

23 April 2014

week 11

06 April 2014

week 10

01 April 2014

week 9

26 Maart 2014

week 8
Demi

Ik ben Demi Hertogh en ik ben 18 jaar oud. Ik volg de opleiding onderwijsassistent op het vitalis college. Ik ga naar Ghana vanaf 26 januari tot 25 april en ik heb er ongelofelijk veel zin in. Ik kijk hier echt al jaren naar uit.

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 6632

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: