week 9 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Demi Hertogh - WaarBenJij.nu week 9 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Demi Hertogh - WaarBenJij.nu

week 9

Door: Demi Hertogh

Blijf op de hoogte en volg Demi

01 April 2014 | Ghana, Accra

Week 9

Maandag 24 maart

Romy (klein zusje) was jarig vandaag. We gingen samen oovoo-en. Ik had een verassing voor haar want ik had namelijk mainstreet kaartjes gekocht. Op de oovoo vertelde ik dat en ze was er heeeeeeeeeeel blij mee. Daarna zijn we naar Accra gegaan voor ons visum en omdat we nu 8 dagen eerder naar huis gaan lukte het deze keer wel. Maar wat zijn die mensen chagerijnig zeg. Ik ben blij dat we daar alleen nog maar daar naartoe moeten om ons visum op te halen.

Dinsdag 25 maart

Mijn verjaardag! Eindelijk 18! Dit was echt een leuke dag, eerst gefeliciteerd door iedereen in het huis en daarna naar stage. De leraar was ziek dus ik stond alleen voor de klas. Ik heb alleen maar leuke dingen met de leerlingen gedaan, zoals: spelletjes, wedstijdjes, liedjes gezongen. Ik heb zelfs “lang zal ze leven” aangeleerd. Ashley was nog even langsgekomen op stage om te kijken hoe het was bij ons op stage. Ze vond het er heel leuk en ze vond dat we het allemaal heel goed deden. Op de terugweg naar huis ben ik nog even langs mijn leraar gegaan om hem beterschap te wensen. Toen ik daarna thuis kwam was heel de kamer versierd en ook mijn slaapkamer was helemaal versierd. Ik heb nog even gepraat met tante Amanda, Floor en Kane via de oovoo. Daarna hadden de meisjes uit het huis nog even voor mij gezongen en kreeg ik cake en CADEAUTJES! Echt heel lief van ze. In de avond zijn we nog lekker uit gaan eten en daarna nog even wat gedronken. Al met al een hele hele leuke dag!

Woensdag 26 maart

Vandaag zijn we naar stage geweest en hebben we geschilderd. Toen we na stage terug naar huis wilde lopen zagen we een hele groep met kinderen en leraren staan. Toen we dichterbij kwamen zagen we dat het niet goed was. Er lag echt overal bloed. Ik ben snel naar de EHBO koffer gerend en we hebben zijn gezicht eerst afgedaan. Er was zoveel bloed dat we gewoon niet konden zien waar de wond zat. We hebben de wond schoongemaakt en we hebben het verbonden. Ik ben nog met het jongentje naar de kliniek gegaan. Ik stond echt te trillen op mijn benen maar gelukkig is alles goed gekomen.

Donderdag 27 maart

Vandaag zijn we weer naar stage gegaan en hebben we geverfd.

Vrijdag 28 maart

Charlotte, Veerle en ik zijn na schooltijd naar het zwembad geweest! Het was zooo leuk om even te zwemmen en lekker te zonnen. We hebben daar ook pizza gegeten echt heerlijk!

Zaterdag 29 maart

Vandaag houden we even een “chill” dagje. We zijn naar Maranatha gegaan en hebben eerst lekker gezond. Daarna hebben we op de jetski gezeten. Omg wat was dit leuk zeg. We gingen echt heel heel snel. Eerst ben ik bij Charlotte achterop geweest. Zij had al vaker gejetskied en ze kon het echt heel goed. Daarna was ik zelf aan de beurt. Bij mij ging het in het begin wat minder vloeiend maar na een tijdje had ik het wel onder de knie. Ik vond het heel leuk. Dit gaan we echt nog een keer doen voordat we naar huis gaan.

Zondag 30 maart
Vandaag zijn we gaan kanoën. Niet zelf maar de meneer die bij ons in het bootje zat. Hij duwde de kano in het water en er liep gelijk heel veel water in haha. hij ging de boot plakken met klei uit de rivier. Het was echt een beetje komisch om te zien hoe hij dat deed maar de boot werd er wel een soort van waterdicht. Nog steeds niet helemaal want we moesten heel de rit gaan scheppen. Het was daar gelukkig wel heel mooi en we konden wel lachen om hoe alles eraan toe ging.

Dit was het weer,
groetjes van Demi

  • 01 April 2014 - 20:23

    Corina:

    Alles is een ervaring daar zelfs een kanotochtje gaat niet vanzelf he haha

  • 01 April 2014 - 20:47

    Ina:

    Weer heel leuk om van je verhalen te lezen, lijke zoveel op die van mijn nichtje destijds toen zij op stage was daar.
    Waarom komen jullie 8 dagen eerder naar huis?
    Ik wacht weer op jou volgende verslag leuk hoor.


    Groetjes Ina


  • 01 April 2014 - 20:58

    Conny Maas:

    Hoi Demi...weer leuk om even wat te lezen van je.
    Je bent verrast en je hebt verrast....leuk ...zo ver weg en toch zo dichtbij.....
    Tjee 18 jaartjes....en wat las ik..op de jet-ski? Oef..lijkt me inderdaad een speedy-ding!!!
    En ik had je graag water-scheppend in dat bootje gezien...hahahha...
    En wat ben je toch een "Reddende Engel" eee.....Goed gedaan van je!!
    Nou chill ze nog....en zwem ze nog..geniet van dat lekkere weer...doen wij hier op het moment ook...
    Groetjes en tot de volgende schrijfs eee....

  • 01 April 2014 - 21:28

    Marie-Paule:

    Hoi Demi

    Leuk om weer te lezen wat je zoal meemaakt. Knap dat je die jongen hebt kunne helpen en niet in paniek bent geraakt. Hebben de EHBO-lessen op school toch hun nut bewezen!
    Geniet er verder nog van en ik kijk uit naar je volgende verslagje.
    groetjes

  • 01 April 2014 - 21:34

    Amanda:

    Leuk om je verslag weer te lezen!

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 April 2014

week 12

23 April 2014

week 11

06 April 2014

week 10

01 April 2014

week 9

26 Maart 2014

week 8
Demi

Ik ben Demi Hertogh en ik ben 18 jaar oud. Ik volg de opleiding onderwijsassistent op het vitalis college. Ik ga naar Ghana vanaf 26 januari tot 25 april en ik heb er ongelofelijk veel zin in. Ik kijk hier echt al jaren naar uit.

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 6617

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: