week 8 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Demi Hertogh - WaarBenJij.nu week 8 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Demi Hertogh - WaarBenJij.nu

week 8

Door: Demi Hertogh

Blijf op de hoogte en volg Demi

26 Maart 2014 | Ghana, Accra

Week 8

Maandag 17 maart

Vandaag zijn we naar stage gegaan en hebben we veel geverfd.

Dinsdag 18 maart
Vandaag gingen we naar de immigratie service van Ghana want ons visum moest verlengt worden we komen daar aan en blijkt dat we 5 dagen te lang blijven dus moeten we eigenlijk veel geld betalen voor een non citizen card. Dit wilden we liever niet doen voor die 5 daagjes dus nu komen we 25 april al naar huis omdat ons ticket is omgeboekt. Ik vind het echt heel jammer om eerder naar huis te komen maar ik wilde ook niet zoveel geld kwijt zijn voor een paar daagjes.

Woensdag 19 maart
We gaan naar Golokuati. We gaan naar de dovenschool omdat ik een doof meisje in mijn klas heb wil ik haar een paar standaard handgebaren aanleren. Veel kinderen en leraren praten niet tegen haar en zo is ze niet echt sociaal. Zo kan ze bijvoorbeeld vragen hoe het met andere gaat. Deze hele dag hebben we gereisd. Dit duurde ongeveer 6 uur maar we hebben onderweg wel een prachtig uitzicht gehad.

Donderdag 20 maart
Vandaag hebben we de dovenschool bezocht het was echt een hele bijzondere ervaring we hebben een paar dingen aangeleerd en ballonnen uitgedeeld het was zooooo leuk om die kinderen te zien lachen echt een hele leuke ervaring.

Vrijdag 21 maart
Vandaag zijn we weer naar de dovenschool geweest. Deze keer hebben we een rondleiding gehad door de school. Heel interessant om te zien wat voor een begeleiding deze kinderen krijgen. Ze zitten in kleinere klasjes en het was echt weer een leuke dag. Na stage zijn we naar een zwembad gegaan. Voor het eerst echt gezwommen in Ghana en het was heel leuk!

Zaterdag 22 maart
Dit was echt een sportief dagje. We hebben de hoogste berg van ghana beklommen. Na 2 uur heel steil omhoog lopen/klimmen waren we eindelijk op de top. Daarna was het nog 2 uur lopen naar de eerste waterval die we konden zien. Het was eigenlijk ook niet echt lopen te noemen. Het ene moment ging het heel steil omhoog en het ander moment ging het heel steil naar beneden. Na weer 2 uur kwamen we bij de laatste waterval. Ik was helemaal uitgeput en had veel pijn aan mijn voeten. Maar het was het waard want na 7 uur hadden we het helemaal gezien en we hebben echt mooi uitzicht gehad en mooie plekjes gezien.

Zondag 23 maart
Vanochtend zijn we naar de aapjes gegaan we hebben ze bananen gevoerd en ze kwamen op je arm zitten het duurde niet heel lang maar het was wel heel leuk.

Dit verslagje was even kort maar krachtig. Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden om te lezen?

Tot volgende week

Groetjes Demi

  • 26 Maart 2014 - 18:36

    Conny Maas:

    Hoi Demi....je vraagt of we het nog leuk vinden??Nou dat zal ik je zeggen...ik heb dagelijks mijn mail gecheckt...dacht dat de computer hier niet werkte hahahah....Maar hoorde van je ma dat het heel erg #^#~^* is met de stroom...Goed om te lezen dat je tandpijn weg is....Ook fijn maar ook weer niet dat je de 25e april terug komt...ben zoooo benieuwd naar je...je echte verhalen te horen!!En wat een avonturen zeg!!!Wie gaat er nu zoooo hoog touwlopen??Maar inderdaad Superervaring...in gedachte als ik het lees zie ik die prachtige natuur met watervallen voor me....geluk voor mij...ik wordt niet moe hahahha...
    Leuk om te lezen dat je je daar zo inzet voor een doof meisje...Super...Hoe anders is het dan hier eee...
    Nou geniet nog van je tijd daar....En vergeet niet om je verslag te schrijven....kun je er niet een dynamo met fiets wegzetten...net als vroeger hoe harder je trapt hoe meer stroom...??hahahahah..
    Groetjes eeeee tot volgende week...

  • 26 Maart 2014 - 18:51

    Ina:

    Hoi Demi, leuk om weer wat van je te lezen,
    En nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.

    Groetjes Ina

  • 26 Maart 2014 - 21:44

    Amanda:

    Of we het nog leuk vinden om te lezen!?! Whaha tuurlijk hartstikke leuk!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 April 2014

week 12

23 April 2014

week 11

06 April 2014

week 10

01 April 2014

week 9

26 Maart 2014

week 8
Demi

Ik ben Demi Hertogh en ik ben 18 jaar oud. Ik volg de opleiding onderwijsassistent op het vitalis college. Ik ga naar Ghana vanaf 26 januari tot 25 april en ik heb er ongelofelijk veel zin in. Ik kijk hier echt al jaren naar uit.

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 6614

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: