week 4 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Demi Hertogh - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Demi Hertogh - WaarBenJij.nu

week 4

Door: Demi Hertogh

Blijf op de hoogte en volg Demi

24 Februari 2014 | Ghana, Accra

We zitten er al bijna een maand!! Deze week is echt voorbij gevlogen. Er is niet zo heel veel bijzonders gebeurd maar het was wel weer een hele leuke week.

Maandag 17 februari:

Veerle en ik liepen naar stage. Charlotte van Dalen was ziek dus die bleef een dagje thuis. We waren op onze stage en we vertelde dat Charlotte ziek was. Ik had net mijn Engels lesje gegeven aan de klas komt Veerle ineens aanlopen met haar juf. Veerle en ik moesten echt naar huis om voor Charlotte te zorgen. We konden er niets tegenin brengen dus wij zijn naar huis gegaan om voor Charlotte te zorgen.

Dinsdag 18 februari:

Charlotte was weer beter dus deze keer liepen we met z’n drieën naar stage. Ik was deze keer mijn Engels lesje aan het geven kwam de juf van Charlotte naar mij toe om te zeggen dat ik echt naar huis moest want charlotte voelde zich heeeeel ziek en veerle was al onderweg met haar. Ik werd helemaal ongerust omdat ik niet wist wat er aan de hand was. Ik liep naar huis zitten Charlotte en Veerle aan de tafel. Charlotte voelde zich al een stuk beter en het was dus eigenlijk een beetje onzin om eerder naar huis te komen. Omdat charlotte zich al beter voelde zijn Charlotte en ik nog naar de markt geweest in Casse. Hier hebben we wat fruit gekocht. In de avond hebben we insanity gedaan…. alweer. Alleen was het deze keer wel iets minder heftig dan de vorige keer.

Woensdag 19 februari:

We gingen weer met z’n drieën naar stage. Deze keer was er vergadering dus om 12 uur ging de school dicht en gingen we weer eerder naar huis. In de avond gingen Gondi, Danielle en ik nog even brood halen maar onderweg viel de stroom uit dus toen we terug kwamen was het huis weer versierd met waxine lichtjes. Veerle en ik gingen bij Gondi en Denise op de kamer zitten. We kunnen het samen heel goed vinden. We hebben gekletst tot 10 uur en daarna deed de stroom het gelukkig weer. Toen zijn we snel gaan douchen en gaan slapen.

Donderdag 20 februari:

We zijn weer naar stage geweest. We hebben besproken met de head mistress dat we de tafels van de kinderen willen gaan verven. Dit was goed en ze kwam zelf met het idee dat we de tafels verven in de kleur van het leesniveau van de kinderen. We vonden dit een goed idee. Na schooltijd zijn we met een juffrouw meegegaan, ze heeft een baby van 3 maanden oud dus daar zijn we even naar gaan kijken. in de avond hebben we weer een insanity gedaan. Daarna weer lekker gedoucht en naar bed gegaan.

Vrijdag 21 februari:

We kwamen op stage aan en ze vertelde dat er vandaag geen lessen werden gegeven omdat het vrijdag was en veel leraren moe waren. Ik heb mijn Engelslesje gegeven en daarna hebben we bijna de hele dag niets gedaan op stage. om half 2 zijn we naar huis gegaan. In de avond hebben we voor het eerst een soort tapas op straat gegeten. Er is een straat in Ada Foah met heel veel eet kraampjes. We hebben overal iets van op en het was heel pittig maar wel heel lekker.

Zaterdag 22 februari:

We zijn deze ochtend vroeg opgestaan zodat we het weekend in Accra zouden door kunnen brengen. We hebben de trotro genomen en moesten 2 keer overstappen. Daarna moesten we nog een stukje lopen en het stonk zoooo erg. Het riool ligt daar gewoon allemaal open dus het ruikt niet echt lekker in Accra. Daarna was het nog een beetje een gedoe met de hotel kamers. We hadden gereserveerd voor 5 kamers van 2 personen, maar ze had er maar 2. We hebben heel lang moeten onderhandelen en uiteindelijk hebben er 4 mensen op 1 kamer gelegen en waren er nog 3 twee persoonskamers. Toen dat allemaal geregeld was zijn we naar de markt in Accra geweest. In het begin werd ik echt helemaal gek. Iedereen is je aan het roepen om in hun “winkel” te komen kijken. Na een tijdje raak je daar een beetje aan gewend. Ben nog ten huwelijk gevraagd door een man die armbandjes maakt. We hebben daar nog best lang rond gelopen en hebben best veel souvenirtjes gekocht. In de avond zijn we uitgegaan in Accra. We zijn een beetje van “club” naar “café” en terug gelopen. We kwamen bij veel dingen niet binnen omdat we slippers aan hadden. om 4 uur ‘s nachts waren we terug gegaan naar het hotel en toen zijn we maar gaan slapen.

Zondag 23 februari:

Vandaag hebben we om 10 uur ontbeten. Daarna zijn we naar accra mall gegaan voor de nodige boodschappen en een ijsje. Rond 1 uur wilden we graag naar huis. We namen de trotro en moesten eerst een uur wachten voordat de trotro vol zat. Toen waren we nog op een verkeerde plaats afgezet. We hadden het helemaal gehad en we waren een beetje chagerijnig door het weinige slaap. We zaten in een taxi en we hadden zoiets van breng ons maar gewoon naar huis. we hebben in de avond nog op straat gegeten dus daarom had ik het te druk om nog mijn verslag te schrijven.
Dit was het weer voor deze week. Tot volgende week xxxx

  • 24 Februari 2014 - 20:51

    Conny Maas:

    Hee die Demi..ja ik miste je verslagje al gistere hoor..kijke r zo naar uit...dacht eerst die heeft weer geen stroom....gelukkig heb je een lekker druk weekendje gehad.Fijn om te lezen weer dat het goed gaat..geen al te gekke dingen..behalve dat huwelijksaanzoek dan eee..hahaha..er staat alleen niet bij of je Ja of Nee hebt gezegd

  • 24 Februari 2014 - 20:54

    Conny Maas:

    Oohh..hij heeft de rest er niet bij geplakt...Een maand zit er inderdaad al op..wat gaat het snel eee..Geniet ze nog...tot volgende week weer eee!
    Lieve groetjes van ons allemaal hier!!

  • 24 Februari 2014 - 22:28

    Marie-Paule:

    Fijn dat iedereen weer opgeknapt is! Geen last meer gehad van ratjes? Groetjes!

  • 26 Februari 2014 - 19:48

    Kelly:

    Hee demi,
    Wat gaat een maand snel he! Goed om te lezen dat je een leuke week hebt gehad,wel vervelend van de stroom die steeds uitvalt, maar overal waxinelichtjes klinkt ook best gezellig hihi. Veel plezier deze week, enne blijf maar vooral nee zeggen tegen al je aanzoekjes haha. Liefs kelly

  • 02 Maart 2014 - 18:22

    Nelleke:

    Hoi Demi,

    Als ik zo jouw verslag lees, krijg ik wel heel veel zin om dat leven daar ook eens mee te mogen maken , voor een heel klein stukje dan....
    Goed oefenen voor Independence day he!!!

    tot volgende week zaterdag/zondag!

    groetjes, Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 April 2014

week 12

23 April 2014

week 11

06 April 2014

week 10

01 April 2014

week 9

26 Maart 2014

week 8
Demi

Ik ben Demi Hertogh en ik ben 18 jaar oud. Ik volg de opleiding onderwijsassistent op het vitalis college. Ik ga naar Ghana vanaf 26 januari tot 25 april en ik heb er ongelofelijk veel zin in. Ik kijk hier echt al jaren naar uit.

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 6623

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: